VRT kiest Talking Birds voor pr in Nederland

“Klaar om noorderburen te overtuigen met kwalitatieve VRT-programma’s”

Brussel/Amsterdam, 6 september 2022 — Talking Birds Public Relations is actief in België en Nederland en kwam uit de bus als de beste partner om de reputatie van de programma’s van de Vlaamse publieke omroep te versterken in Nederland.

“We willen nog meer inzetten op actieve communicatie met Nederlandse media en relevante stakeholders. Daarvoor doen we beroep op een partner die de lokale markt goed kent en kan bespelen met doelgerichte creatieve campagnes”, zegt VRT-woordvoerder Jan Sulmont.

Het agentschap werkte samen met VRT een strategie en een aantal tracks uit die inzetten op specifieke programma’s en gezichten. De ambitie is om meer Nederlandse kijkers te doen afstemmen op Eén en Canvas.

“VRT en de Vlaamse productiehuizen maken televisie van internationaal topniveau. Een perfect startpunt van waaruit we onze noorderburen willen overtuigen om vaker en bewuster op de VRT-zenders af te stemmen. Straffe nieuwe of hernieuwde formats, bekende gezichten en menselijke verhalen met een Vlaams accent zullen we onder de aandacht brengen van media, influencers en andere stakeholders”, zegt Bram Boriau, manager Talking Birds Public Relations.
Marjon Udo PR project manager, Talking Birds

Talking Birds geeft strategisch communicatieadvies en is erg goed in persrelaties, crisiscommunicatie, social en influencer management. We ontwikkelen pr-acties en geven opleidingen.

We zijn klein genoeg om het gezellig en toegankelijk te houden en met zeven medewerkers in België en Nederland groot genoeg om een breed scala aan diverse projecten en klanten aan te kunnen. Iedereen heeft zijn specialiteit en we laten onze mensen naar hun interesses groeien. We letten erop dat iedereen een beperkt aantal projecten beheert en niet te veel werkt.

Talking Birds creëert een comfortabele sfeer. We leven ons maximaal in klanten, media en doelpubliek in. We zijn zeer open in onze analyses en vertellen je zonder filter maar beleefd waar het op staat. We personaliseren onze diensten en automatiseren waar mogelijk.

Talking Birds werd in 2016 opgericht door Bram Boriau en heeft kantoren in Amsterdam en Brussel.

Emmalaan 7
1075 AT Amsterdam