Veepee lanceert nieuw platform met meer mogelijkheden voor merken

“Klaar voor nieuwe uitdagingen in e-commerce en re-commerce”

Vorst, 20 januari 2022 - Flashsalesplatform Veepee stelt zijn vernieuwde webshop voor. Alle nationale afdelingen van de e-commercespeler werken vanaf nu in heel Europa met één en hetzelfde platform. Dat levert de merken die met Veepee in zee gaan niet alleen een grotere afzetmarkt op, ook de leden varen wel bij deze internationalisering. Zij krijgen toegang tot een breder gamma van sales van internationale topmerken. Het nieuwe softwareplatform geeft Veepee ook de mogelijkheid om - naast de klassieke flash sales die het bedrijf groot maakten - in te zetten op andere vormen van re-commerce en e-commerce. “Een project rond recyclage of upcycling behoort nu bijvoorbeeld ook tot de mogelijkheden”, zegt Country Manager Benelux Tobias Tousseyn.

Leden van Veepee merkten de verandering wellicht al op, met een nieuwe look & feel én meer gebruiksgemak. Het gaat echter verder dan een nieuwe façade. “Alle Europese landen van de Veepee-groep gebruikt nu één en hetzelfde IT-systeem. Dat is niet alleen een voordeel qua gebruiksgemak voor onze leden, maar ook voor ons. We kunnen nu makkelijk nieuwe functionaliteiten toevoegen. Dat is nodig om aan te haken op de nieuwe trends binnen e-commerce en re-commerce”, zegt Tobias Tousseyn, Country Manager Benelux van Veepee.

Deur geopend naar andere duurzame projecten

“Gezien we al meer dan 20 jaar lang een tweede leven geven aan spullen, door flash sales van niet-verkochte stocks, willen we ook klaar zijn om andere manieren van hergebruik en recyclage via ons platform te stimuleren. Er zitten een aantal projecten in de pijplijn”, aldus Tousseyn. “Zo is er bijvoorbeeld Re-cycle, een project dat al in Frankrijk loopt en binnenkort hopelijk ook in ons land. Re-cycle geeft leden de kans om gedragen schoenen of kleding van een bepaald merk in te ruilen voor een aankoopbon van Veepee, specifiek voor dat merk. De ingeleverde spullen worden vervolgens gerecycleerd. We zetten in Frankrijk bijvoorbeeld al een geslaagde Re-cycle actie op met Aigle. Daarnaast bekijken we ook de mogelijkheid van een intern Veepee C2C-platform, waarbij onze leden op Veepee aangekochte spullen onder mekaar kunnen verhandelen.”
Tobias Tousseyn, Country Manager Benelux

Grotere markt voor merken

Veepee startte in België in 2006 als Vente-Exclusive.com. In 2015 ging dit bedrijf samen met het Franse Vente-Privée, wat in 2019 ook tot de nieuwe naam Veepee leidde. Veepee is ondertussen actief in tien landen (België, Nederland, Luxemburg, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland en Brazilië).

Doordat alle Europese landen van Veepee nu met hetzelfde platform werken, kunnen grote merken hun stock ook aan een grotere markt kwijt.

“Dat is een win-win: onze merken bereiken meer klanten - Veepee telt in Europa 50 miljoen leden, en onze klanten krijgen toegang tot een breder gamma van sales van internationale topmerken”, zegt Tousseyn.

Kosteloos profiel aanmaken

Bestaande klanten van Veepee worden automatisch overgezet op het nieuwe platform. Nieuwe klanten dienen, net als vroeger, een profiel aan te maken op Veepee om toegang te krijgen tot de sales. Zo’n profiel aanmaken is gratis, zonder aankoopverplichtingen.

Met dit nieuwe platform veranderen er ook een paar dingen qua getrouwheidskorting en in het verloop van de bestellingen. Door te kiezen voor het Premium programma kunnen alle leden vandaag profiteren van voordelen zoals gratis levering boven de 50 €, early access (de avond voor de start van een sale) etc. Producten blijven voortaan ook voor alle klanten 15 minuten in het digitale winkelmandje zitten, zodat ze even kunnen bezinnen over hun aankoop zonder dat een andere klant met het product gaat lopen. Bij de check-out zien klanten, als ze vouchers hebben ontvangen, die ook meteen staan in hun profiel.

IT, marketing, new media & cyber security Business Retail Innovation