Koekelbergenaren leggen zondag bloemen neer op plaats verkeersongeval: “Hoop op meer verkeersveiligheid”

Koekelberg – 6 april 2019 – Het pas opgerichte collectief 1081/0 dat strijdt voor meer verkeersveiligheid nodigt iedereen uit om zondag ter nagedachtenis van verkeerslachtoffer Dariana een bloem neer te leggen op de plaats van het ongeval.  Dariana werd vorige week van het zebrapad gemaaid op de Jetselaan in Koekelberg. “We hopen dat er geen andere verkeersslachtoffers meer moeten vallen”, zegt buurtbewoner Koen Depaepe.

“Deze tragische gebeurtenis heeft veel mensen geraakt. Buurtbewoners vroegen al jaren om deze oversteekplaats te beveiligen maar maatregelen bleven uit. Velen delen het gevoel dat dit vermeden had kunnen worden”, zegt initiatiefnemer Koen Depaepe.

Verscheidene inwoners van Koekelberg verenigden zich intussen in het collectief 1081/0, dat strijdt voor meer verkeersveiligheid.

Story image

“Zondag wordt er geen actiegevoerd” zegt Koen Depaepe. “We staan stil bij het overlijden van Dariana, maar spreken ook de hoop uit dat we kunnen zorgen voor meer verkeersveiligheid. Mensen kunnen bloemen neerleggen en met krijt een boodschap of tekening maken.”

Praktisch

De nagedachtenis vindt plaats op zondag 7 april tussen 11u30 en 12u30.

De Jetselaan wordt afgesloten ter hoogte van het kruispunt met de Landsroemlaan in de richting van Jette tussen 11u30 en 12u30 zodat de samenkomst in veilige omstandigheden kan plaatsvinden.