Klaar om de wereld te veroveren: Talking Birds Public Relations opent kantoor in Amsterdam

“Wij geloven dat ons model van duurzaam ondernemen en de ruimte die we daarmee scheppen voor creativiteit, slimme strategieën en goede klantenrelaties klaar is om de wereld te veroveren.”

Brussel/Amsterdam 31 augustus 2021 – Talking Birds Public Relations opent een kantoor in Amsterdam. Talking Birds kiest resoluut voor samenwerkingen met bedrijven en organisaties die op dezelfde lijn zitten qua bedrijfscultuur en -waarden. “Ik geloof dat dit de beste drivers zijn om op de langere termijn organisch uit te groeien tot het beste pr-bureau ter wereld. We willen via goede publicrelationsacties waardevolle laagjes van betekenis toevoegen aan merken”, zegt oprichter Bram Boriau.

Wat is Talking Birds?

Talking Birds Public Relations geeft strategisch communicatieadvies en is erg goed in persrelaties, crisiscommunicatie, social content en influencer management. Via een duurzaam groeimodel wil het agentschap langzaam maar zeker het meest relevante publicrelationsbureau ter wereld worden.

“Eigenlijk is het simpel: we leveren de best mogelijke diensten aan onze klanten door een comfortabele omgeving te creëren voor onszelf”, zegt oprichter Bram Boriau. “In onze bedrijfscultuur zijn we bewust bezig met voldoende mentale ruimte en tijd vrijmaken, waardoor creativiteit optimaal kan floreren. Zo bedenken we bijvoorbeeld originele communicatiecampagnes from scratch. Zoals een stoepkrijtactie voor de Belgian Pride waaraan premier De Croo meedeed, of de verkiezing van de Helden van de Helpdesk voor servicemanagementsoftwarebedrijf TOPdesk, een actie die zelf in Canada gekopieerd werd.”
Team Talking Birds België

Waarom naar Nederland?

Talking Birds werkt al jaren voor bedrijven en organisaties - vele met Nederlandse roots - als Swapfiets, Sodexo, VISMA/Yuki, CCV, F-Secure, TOPdesk, Panos, Veepee, ANV, Base Design, MediaDonuts, WITT Benelux, The Belgian Pride… “We klikken goed met de Nederlandse ondernemerscultuur. Een uitbreiding naar Amsterdam ligt daarom voor de hand”, stelt Boriau.

Het bedrijf werd in 2016 opgericht in Brussel en telt intussen zeven vaste medewerkers. Naast de meer klassieke pr-diensten, excelleert Talking Birds ook in (sociale) mediamonitoring, waardoor het erg sterk is in newsjacking. Het bedrijf geeft daarnaast ook communicatieopleidingen, zoals mediatrainingen.

Bram Boriau start het nieuwe agentschap op bij CreativeGrounds in de Emmalaan in Amsterdam, onder het Vondelpark. De ambitie is om van daaruit organisch te groeien en het team uit te breiden.

Bram Boriau Talking Birds manager, Talking Birds

Adres België: