KickCancer zamelt 100.000 euro in voor de tweede nationale editie van de Dag van de Eclair

Brussel, 23 november 2021 — Op de tweede editie van de Dag van de Eclair, die afgelopen zaterdag 20 november plaatsvond, verkochten 150 Belgische bakkers, 130 supermarkten van Delhaize en 31 winkels van Pain Quotidien meer dan 20.000 eclairs. De solidariteitsactie was goed voor een opbrengst van 100.000 euro. Dit bedrag gaat integraal naar KickCancer en wordt gebruikt om onderzoek naar kinderkanker te financieren.

“Over het hele land konden mensen genieten van de heerlijke KickCancer-eclairs. We zijn de Belgische patissiers dankbaar voor hun harde werk, evenals Pierre Marcolini, die deze dag voor ons heeft bedacht en sponsort. Dankzij hen kunnen we kinderkanker een koekje van eigen deeg geven”, zegt Delphine Heenen, oprichtster van KickCancer.

Zoetekauwen hadden zaterdag nog een andere reden om te genieten van een lekkere eclair: ze steunden er immers het onderzoek naar kinderkanker mee. Klanten betaalden een kleine toeslag voor elke KickCancer-eclair. De bakkers schonken het volledige bedrag en stelden zo hun talent en ingrediënten ter beschikking van het goede doel.

Na de eerste voorzichtige aanzet in 2019 en de iets grotere editie in 2020, betekende de Dag van de Eclair 2021 de grote doorbraak, dankzij het enthousiasme van de Belgische bakkers en patissiers die zich bij de actie aansloten. Dit jaar werden er meer dan 20.000 eclairs verkocht, bij 150 Belgische patissiers, 130 Delhaize-winkels en 31 bakkers van Pain Quotidien.

De Dag van de Eclair, overal ter wereld

De Dag van de Eclair is sinds dit jaar een internationaal gebeuren. De dag werd afgelopen zaterdag voor het eerst ook in Frankrijk georganiseerd, door de organisatie Imagine for Margo. De Italiaanse organisatie FIAGOP organiseert in maart 2022 eveneens een eigen, Italiaanse Dag van de Eclair.

Afspraak in 2022

Wie deze editie gemist heeft: geen paniek! Ook u krijgt nog de mogelijkheid om te smullen voor het goede doel. KickCancer organiseert een derde editie van de Dag van de Eclair op 19 november 2022. De organisatie hoopt voor volgend jaar op nog meer banketbakkers die hun beste beentje willen voorzetten.

VOOR DE PERS

Journalisten die graag een interview wensen met oprichtster Delphine Heenen mogen contact opnemen met Talking Birds Public Relations.