Eerste verjaardag en eerste aanwerving voor Talking Birds PR

Annelies Boddez (ex-BRUZZ) versterkt de rangen

Brussel - 21 december 2017 - Talking Birds Public Relations viert zijn eerste verjaardag niet enkel met taart, ook een eerste versterking staat op het menu. De voltijdse aanwerving van Annelies Boddez past in de duurzame groeistrategie van het jonge pr-bureau. Hierdoor kan het een meer continue dienstverlening bieden en pieken vlotter opvangen. Annelies kent de media van binnenuit dankzij haar jarenlange redactie-ervaring bij tvbrussel en BRUZZ .

"Een eerste aanwerving is natuurlijk cruciaal voor de groei", zegt manager Bram Boriau. "Het is voor mij vooral belangrijk dat Annelies past bij het soort communicatiebureau dat we willen zijn: empathisch, toegankelijk en authentiek. Ik geloof dat deze waarden de beste garantie zijn voor een fijne omgeving en een goede dienstverlening. Annelies past perfect in dit plaatje."

Annelies zal zich toeleggen op public relations, persrelaties, communicatieplanning en kwalitatieve, creatieve copywriting. Dankzij jobs in de journalistiek, ervaring met blogs en social media en theoretische bagage uit de Communicatiewetenschappen sluit haar profiel perfect aan bij het jonge pr-bedrijf.

Duurzame groei

Na een jaar kan Talking Birds een mooie balans voorleggen. Het bedrijf werkt structureel samen met een grote ​ speler op vlak van elektronisch betalen, een cybersecurity multinational, een handelsfederatie, fintech scale-ups en een bekende verzekeraar. Voor 2018 staat onder andere een samenwerking met een grote keten van broodjeszaken op het programma en een bitcoin/blockchain startup.

"Het is niet zozeer de bedoeling om snel te groeien. Ik wil er in de eerste plaats voor zorgen dat we onze klanten op een duurzame manier kunnen ondersteunen. Door nieuwe krachten aan te werven, slagen we erin om een meer continue dienstverlening te bieden", besluit Boriau.

Talking Birds ontwikkelde in 2017 ook een nieuwe huisstijl en positioneerde zich op vlak van crisiscommunicatie door een aantal blogs voor Prezly en als expert voor VRTNWS tijdens de Fipronil-crisis.

In 2018 wordt ook meer ingezet op het uitbouwen van eigen contentkanalen en de verdere ontwikkeling van de expertise op vlak van onderzoek.

First PR Alliance

Talking Birds maakt sinds kort ook deel uit van het wereldwijde First PR Alliance netwerk. Hierdoor kan het agentschap vlotter inspelen op de internationale ambities van Belgische klanten.

"Na een samenwerking met het Nederlandse Dok30 gaan we nu ook meer structureel samenwerken met buitenlandse partners. Zo kunnen we als klein agentschap door een vlotte en vrije samenwerking ook internationale projecten opzetten en tot een goed einde brengen."

Talking Birds geeft strategisch communicatieadvies en is erg goed in persrelaties, crisiscommunicatie, social en influencer management. We ontwikkelen pr-acties en geven opleidingen.

We zijn klein genoeg om het gezellig en toegankelijk te houden en met zeven medewerkers in België en Nederland groot genoeg om een breed scala aan diverse projecten en klanten aan te kunnen. Iedereen heeft zijn specialiteit en we laten onze mensen naar hun interesses groeien. We letten erop dat iedereen een beperkt aantal projecten beheert en niet te veel werkt.

Talking Birds creëert een comfortabele sfeer. We leven ons maximaal in klanten, media en doelpubliek in. We zijn zeer open in onze analyses en vertellen je zonder filter maar beleefd waar het op staat. We personaliseren onze diensten en automatiseren waar mogelijk.

Talking Birds werd in 2016 opgericht door Bram Boriau en heeft kantoren in Amsterdam en Brussel.

Emmalaan 7
1075 AT Amsterdam