Auteurs van voetbalboek RWDM 50 Years schenken 10.000 euro royalties aan RWD Molenbeek

Brussel, 28 april 2024 - Naar aanleiding van de vijftigste verjaardag van RWDM in 2023 is het tweetalige voetbalboek RWDM 50 Years verschenen. Fan van het eerste uur en hoofdauteur Sven Gatz verzamelde een tiental auteurs rond zich om de geschiedenis van het mooiste vierletterwoord in het Belgisch voetbal neer te pennen. Een feniks die altijd uit zijn as herrijst.

Na succesvolle recensies in Paris MatchHet Nieuwsblad en het Nederlandse Voetbal International zijn vandaag ruim 2.000 exemplaren verkocht. Het boek werd ook enthousiast onthaald door meerdere hoofdsponsors. “Dit boek geeft de ziel weer van onze club”, vertelt Chris De Weghe van De Weghe Liften.

De integrale royalties van 10.000 euro zijn bestemd voor de werking van RWDM. “Zowel de jeugdwerking als RWDM Girls zullen elk 5.000 euro ontvangen”, bevestigt Sven Gatz. Hij zal zondagavond de aftrap geven van de wedstrijd RWDM - KV Kortrijk en dit nieuws bekendmaken aan de supporters.

Volgend jaar viert de volksclub de vijftigste verjaardag van de enige gewonnen landstitel in 1975. Het voetbalboek gaat uiteraard in op deze gebeurtenis.

Uitgeverij Bitbook lanceerde onlangs ook een ebook (22 euro). https://bit.ly/3JAm1l4

ISBN 97894640177162 - 192 p - full color : 39,99 eur